Strefa wiedzy

Strona główna / Strefa wiedzy / Informacje rynkowe
04-01-2023

Usługi i budownictwo najbardziej potrzebują windykacji

Usługi i budownictwo to dwie branże, które najmocniej potrzebują pomocy firm windykacyjnych w odzyskiwaniu należności. Uważają tak zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci. Główną przyczyną w obu przypadkach jest powszechny w tych sektorach zwyczaj niepłacenia w terminie. Gdyby jednak ograniczyć się tylko do opinii przedstawicieli poszczególnych branż, na pierwsze miejsce wśród najbardziej potrzebujących wsparcia w egzekwowaniu pieniędzy wysuwa się handel. Taki obraz zatorów płatniczych daje badanie „Przydatność firm windykacyjnych dla gospodarki”, przeprowadzane przez IMAS International na zlecenie Kaczmarski Inkasso.
14-01-2022

Cyfryzacja i funkcjonalność usług – rok 2022 na rynku wierzytelności

Większa sprzedaż portfeli wierzytelności na rynku, szybsze zlecanie odzyskania należności przez firmy obsługujące klientów masowych, a także przedsiębiorstwa z sektora MŚP, wzrost znaczenia outsourcingu i dalsza cyfryzacja usług windykacyjnych – to perspektywy rynku zarządzania wierzytelnościami na 2022 r.
10-09-2021

Mikrofirmy nieufnie podchodzą do windykacji. Im większa firma, tym skuteczniej odzyskuje długi

Najmniejsze firmy z dystansem podchodzą do windykacji i mają problemy z dochodzeniem należności za swoją pracę. W porównaniu z przedsiębiorstwami zatrudniającymi ponad 10 pracowników, mikrofirmy częściej prowadzą windykację na własną rękę. Zdecydowana większość, bo 78 proc. z nich, w ciągu ostatnich dwóch lat korzystała z usług profesjonalnych firm wobec mniej niż 5 proc. swoich dłużników – wynika z badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji” Kaczmarski Inkasso.
07-06-2021

Wykręcili 1,32 miliarda złotych długów za abonament i smartfony

Średni dług osób i firm, które nie płacą za abonament telefoniczny, telewizyjny, Internet oraz rat za smartfony i tablety, wynosi 3,9 tys. zł. W ciągu zaledwie roku wzrósł o 330 zł. Zadłużenie wobec telekomów to obecnie 1,32 mld zł – wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Do zaległości przyczynia się głównie chęć posiadania dobrego telefonu, ale niestety wraz z otrzymaniem nowego sprzętu klienci przestają płacić raty. Rekordzista – firma – ma do zapłaty ponad 14 mln zł.