Strefa wiedzy
Kaczmarski Inkasso po raz kolejny wiceliderem medialności wśród firm windykacyjnych
W listopadzie magazyn „Press”, poświęcony mediom, reklamie i public relations, opublikował ranking TOP MARKA 2021, prezentujący 500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. Wśród firm windykacyjnych Kaczmarski Inkasso zajęło 2. miejsce. Zdobyte wyróżnienie potwierdza jego duże zaangażowanie w sprawy gospodarki. Media bardzo często powołują się na autorskie analizy KI, cytując prezesa Jakuba Kosteckiego.
Nasza spółka utrzymała 2. miejsce w gronie firm windykacyjnych, które zdobyła w poprzednim roku, ale znacząco awansowała w rankingu ogólnopolskim, lokując się na 370 pozycji (w 2020 r. na 428). Wysokie miejsce to efekt eksperckich publikacji, jakie inicjujemy w mediach. Wyjaśniamy dziennikarzom zjawiska związane z zadłużeniem konsumentów i poszczególnych branż gospodarki, dotyczące m.in. zatorów płatniczych i płynności finansowej.
- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji Kaczmarski Inkasso.
Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl
Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.
- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.
Jak wyłoniono zwycięzców
Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.
W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).
Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.
- Dziennikarze preferują liczby, dlatego we współpracy z instytutami badawczymi systematycznie przeprowadzamy sondaże w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw, które dają nam wiarygodny materiał do komunikacji z mediami. Pozycjonujemy w ten sposób Kaczmarski Inkasso jako eksperta z zakresu polubownej windykacji – mówi Andrzej Kulik, dyrektor Departamentu Analiz Rynkowych i Komunikacji Kaczmarski Inkasso.
Od Rzeczpospolitej do Businessinsider.pl
Z analiz i komentarzy Kaczmarski Inkasso korzystają media ogólnopolskie, regionalne oraz branżowe. Aktywnie wychodzimy do dziennikarzy z informacjami, jak i odpowiadamy na ich indywidualne pytania i prośby o przygotowanie danych oraz wypowiedzi eksperta.
- Budujemy pozytywny obraz windykacji wśród dziennikarzy i dążymy do przełamania zakorzenionych stereotypów. Często jest to praca u podstaw. Nierzadko na hasło „windykacja” słyszymy grymas w głosie redaktora, ale nie zrażamy się. Aby przekonać media, że negocjator nie jest przeciwnikiem dłużnika, lecz sojusznikiem, bo pomaga mu wyjść z zaległości, konieczna jest głębsza rozmowa. Gdy uda się ją nawiązać, pokazujemy dziennikarzom, na czym polega praca windykatorów i ich rola w przywracaniu pieniędzy do obiegu gospodarczego. Jak pokazuje ranking „Pressa”, warto podejmować takie wyzwania – relacjonuje Alicja Hamkało, starszy specjalista ds. PR, która odpowiada za działania komunikacyjne Kaczmarski Inkasso.
Jak wyłoniono zwycięzców
Autorzy zestawienia „Press” przeanalizowali 108 milionów publikacji w prasie, na portalach i w mediach społecznościowych (bez LinkedIna, gdzie jesteśmy aktywni), jakie ukazały się od 1 lipca 2020 r. do 30 czerwca 2021 r. Pod uwagę brali: impact (szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców), sentyment marki (ocena publikowanych treści pod kątem wydźwięku) i liczbę publikacji. Na podstawie tych wskaźników obliczyli siłę marki.
W gronie firm windykacyjnych nasza spółka utrzymała pozycję wicelidera, ale wyraźnie zwiększyła dystans do pozostałych marek. Awansowała natomiast o 58 pozycji w zestawieniu wszystkich 500 najbardziej medialnych marek z miejsca 428 w 2020 r. na pozycję 370 obecnie. Zwiększyła się też znacząco siła marki Kaczmarski Inkasso z 28 436 w ubiegłym roku do 58 405 teraz. Stało się to dzięki dotarciu do znacznie większego grona odbiorców (impact wzrósł z 12 051 091 do 26 910 963) oraz trzykrotnie większej liczbie publikacji (wzrost z 4 021 do 13 815).
Redakcja co roku typuje 50 branż, o których pisano najwięcej. Następnie szuka w nich 10 najbardziej medialnych firm, które najczęściej pojawiały się w publikacjach w prasie i serwisach internetowych oraz we wpisach na portalach społecznościowych.