Strefa wiedzy
Medialna siła Kaczmarski Inkasso
Kaczmarski Inkasso zajęło 3. miejsce wśród firm windykacyjnych w rankingu „Top Marka” branżowego magazynu Press, poświęconego mediom, reklamie i public relations. Zestawienie prezentuje 500 najbardziej medialnych marek na polskim rynku. W globalnej klasyfikacji KI ulokowało się na 376. pozycji.
Analiza redakcji obejmuje okres od 1 lipca 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. Aby wyłonić 500 brandów z 50 branż, autorzy zweryfikowali przekaz dotyczący ponad 950 podmiotów. Najważniejszym wskaźnikiem, według którego powstał ranking najsilniejszych w prasie i Internecie firm oraz rankingi branżowe, jest siła marki.
O lokacie decydowały następujące kryteria: liczba wzmianek o danej marce, impact, czyli szacowane dotarcie informacji o firmie do odbiorców oraz indeks sentymentu - analiza treści pod kątem ich wydźwięku, a następnie obliczenie proporcji między liczbą wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych dla wizerunku danej marki.
Z kolei aby otrzymać indeks sentymentu, oceniono analizowane treści pod kątem ich wydźwięku. W przypadku wydźwięku całkowicie negatywnego wzmiance przyporządkowywano wartość -10, w 100 proc. pozytywnego 5, a wzmiankom o wydźwięku neutralnym wartość 1. Potem wyliczono proporcje między liczbą wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych dla wizerunku danej marki, czyli właśnie indeks sentymentu.
Kaczmarski Inkasso w analizowanym okresie - od lipca ubiegłego roku do czerwca tego roku - miało 6,3 tysiąca publikacji, wyprzedając pod tym względem giełdowe spółki KRUK i Kredyt Inkasso. Liczbowo dominują artykuły w Internecie, co jest naturalne, gdyż zapewnia on szerokie dotarcie do odbiorców i niemal nieograniczoną możliwość sięgania po treści.
Miliony publikacji pod lupą
Twórcy zestawienia poddali analizie 46,6 mln materiałów z prasy i Internetu oraz serwisów społecznościowych. Przyjrzeli się ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych oraz 28,3 mln postów z Facebooka, Instagrama, X (Twittera) i YouTube.O lokacie decydowały następujące kryteria: liczba wzmianek o danej marce, impact, czyli szacowane dotarcie informacji o firmie do odbiorców oraz indeks sentymentu - analiza treści pod kątem ich wydźwięku, a następnie obliczenie proporcji między liczbą wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych dla wizerunku danej marki.
Impact, czyli jak dotrzeć do odbiorcy
Istotną składową siły marki jest impact, czyli szacowane dotarcie informacji o marce do odbiorców. Wylicza się go na podstawie danych o zasięgu medium – jego nakładzie w przypadku prasy, średniej miesięcznej liczbie unikalnych użytkowników w serwisach internetowych oraz liczbie obserwujących na portalach społecznościowych. Wskaźnik ten uwzględnia także wiedzę o zwyczajach czytelników i odbiorców wpływającą na rzeczywiste dotarcie treści oraz specyfikę poszczególnych mediów.Z kolei aby otrzymać indeks sentymentu, oceniono analizowane treści pod kątem ich wydźwięku. W przypadku wydźwięku całkowicie negatywnego wzmiance przyporządkowywano wartość -10, w 100 proc. pozytywnego 5, a wzmiankom o wydźwięku neutralnym wartość 1. Potem wyliczono proporcje między liczbą wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych dla wizerunku danej marki, czyli właśnie indeks sentymentu.
Kaczmarski Inkasso w analizowanym okresie - od lipca ubiegłego roku do czerwca tego roku - miało 6,3 tysiąca publikacji, wyprzedając pod tym względem giełdowe spółki KRUK i Kredyt Inkasso. Liczbowo dominują artykuły w Internecie, co jest naturalne, gdyż zapewnia on szerokie dotarcie do odbiorców i niemal nieograniczoną możliwość sięgania po treści.